Blog

Blogs

De vorige blogs heb ik geschreven over SEO & e-mail marketing als belangrijke tools voor een succesvolle marketingstrategie. Vandaag over een andere belangrijke tool in de vorm van blogging.

Waarom blogs?

Blogging kan succesvol zijn door het persoonlijke aspect in de vorm van interactie met de consument. Het laat meer zien wie jij bent en wat jou kennis is over jou vakgebied dan een statische website. Ik zeg er ook altijd bij dat men niet moet verwachten dat de sales ineens omhoog boosten, maar het zorgt ervoor dat er meer bezoekers op jouw website komen en daarnaast is het allemaal unieke content (mits er gekopieert wordt van andere pagina’s) die erg goed is voor Google. Blogs moeten daarom ook geen saaie lappen tekst zijn, maar een leuk plaatje hier en daar en lekker persoonlijk geschreven. Persoonlijk wordt tevens steeds belangrijker voor Google. Iedereen wil op (inter)nationaal niveau sales genereren, maar Google brengt ons steeds verder terug naar ons directe omgeving. Focus de sales daarom eerst lokaal en breid steeds verder uit. Lokaal succes zorgt ervoor dat je steeds groter en breder vindbaar wordt op grotere schaal.

Blogs versus dure SEO strategieën

Het schrijven van blogs draagt ontzettend bij aan SEO door unieke content op de website. En blogs over specifieke onderwerpen kunnen jou website zelfs vindbaar maken op dat onderwerp waardoor een lezer op jou website terecht komt en ook verder gaat kijken. Blogs zijn echter geen complete vervanging voor een goede SEO strategie, maar het helpt jouw website goed op weg.

Frequentie van blogs

Eenmaal per week een blog schrijven is een goede leidraad als er genoeg interessante onderwerpen zijn mag het uiteraard vaker, maar zorg niet dat de consument overspoelt wordt met blogs. Vaak begint men ook enthousiast en naar verloop van tijd wordt de frequentie blogs steeds lager. In dit geval is consistentie dus belangrijker dan fanatiek beginnen en na een paar maanden ophouden. Als er veel inspiratie is kunnen er meerdere blogs geschreven worden die men later publiceert.

Top

Geef een reactie

Required fields are marked *.


Top